суббота, 27 апреля 2013 г.

23.04.13. Тренінг "Лідер та його команда"


Тренінг "Лідер та його команда"
Мета:
1. Розкриття особистісного потенціалу учасників групи.
2. Формування уявлень про лідерство, усвідомлення і прояв своїх сильних сторін.
3. Розвиток здатності до цілепокладання і організації групової роботи.
Завдання:

1. Розвиток взаєморозуміння і почуття відповідальності по відношенню один до одного.
2. Формування навичок розуміння один одного.
3. Придбання навичок прийняття відповідальності один за одного.
4. Виявлення і розвиток уявлень про лідерство.
5. Набуття навичок планування та організації роботи в команді. 
Засоби:
1. Журнали, вирізки з підбіркою картинок для колажу.
2. Олівці, фломастери, ножиці, скотч, клей, ватмани А3 (на кожну підгрупу).
3. Анкети для письмової рефлексії.
Вступна міні-лекція: мета - розташувати групу до тренінгової програми, розповісти про цілі, завдання і засоби за допомогою яких буде проводитись тренінг.
Уявлення про лідерство
Індивідуальна робота на листочках (7-10 хвилин)
Ведучий:Зараз вам потрібно буде відповісти на два питання. Візьміть аркуш паперу і розділіть його на дві частини. У першому стовпці напишіть:«Мої позитивні якості», а у другому стовпці - «Мої негативні якості». Підкресліть однією рискою якості, які ви вважаєте, допомагають вам бути лідером.
Робота в парах (10-15 хвилин).
Ведучий: протягом 5 хвилин по черзі розкажіть один одному про своїх сильних і слабких сторонах. Чи є у вас лідерські якості? Виберіть три найважливіших якості «справжнього лідера» і поясніть чому?
Робота з усією групою (20-30 хвилин). 
Ведучий: Отже, попрацювавши в парах, ви розповіли один одному про своїх сильних і слабких сторонах, лідерських здібностях кожного, і виділили три якості «справжнього лідера». Тепер по черзі вам потрібно назвати ці якості, коротко аргументувавши чому.
Запис на дошці званих якостей. Обговорення, ранжування.
Перерва (10).
Ставлення до лідерства
Колаж «Справжній лідер»
Робота в міні-групах (по 4-5 осіб). 

Ведучий: Кожній групі потрібно буде створити колаж на тему: «Справжній лідер - це...» Для цього ви отримаєте необхідні матеріали, які можна буде використовувати при створенні вашого колажу. Час роботи обмежена (30 хвилин), тому намагайтеся працювати швидко і злагоджено.
Подання та перегляд отриманих робіт. Зворотній зв'язок один одному (10-15 хвилин).
Уміння лідера
Гра 1 «Паровозики» (в міні-групах)
Ведучий: Хлопці, зараз ми зіграємо у відому гру «Паровозики». Кожен з вас по черзі зможе побувати «локомотивом» і «вагончиком». Домовтеся і розподіліть в командах, хто буде першим «локомотивом», другим і т.д.
Умова проведення: Одночасно будуть рухатися кілька «паровозиків». Тим, хто буде «локомотивом», важливо дуже акуратно, без зіткнень, провезти за собою «вагончики», які будуть з закритими очима. Завдання для кожного учасника: запам'ятовувати свої відчуття в ролі «вагончика» і в ролі «локомотива».
Обговорення:
Ваші відчуття, коли ви були « локомотивом», « вагончиком»?
Що було складно?
У якій ролі більше сподобалося, чому? 
Гра 2 «Ведучий телепередачі»
Мета гри: Розвиток уміння брати на себе відповідальність. Вміння планувати та реалізовувати поставлені цілі, працюючи в групі. Саморозкриття допомогою творчої діяльності.
Ведучий: Зараз ми з вами вирушимо на незвичайну телестудію, де ви зможете спробувати себе в ролі телеведучого різних програм.
Залишаємося в тих же підгрупах, як на «паровозиках» (за 5-6человек). Ви побуваєте на кількох передачах. На кожну програму команді необхідно вибирати телеведучого, без повторів учасників.
• Перша передача «Новини»
• Друга передача «Спорт»
• Третя передача «найрозумніший»
• Четверта передача «Про тварин»
• П'ята передача «Культура»
Обговорення підсумків гри (10-15 хвилин).
1. Складно було в ролі телеведучого (продумувати, організовувати і реалізовувати свої сценарії)?
2. Хто з телеведучих вам сподобався найбільше, чому?
3. При обговоренні і планування сценарію важко було домовитися між собою?
4. Що ви робили для того, щоб прийти до співробітництва і взаєморозуміння в групі?
Рефлексія.
Завершення заняття:
- Згадуємо, у що грали і що робили.
- Що особисто для вас було складно, але ви впоралися?
- Що найбільше сподобалося, було цікаво?
Аналіз виконаної тренінгової програми:
Найскладнішим було домогтися розташування групи до програми тренінгу. Завдяки вступної міні-лекції вдалося підготувати групу до початку проведення. Уявлення про лідера дозволило з'ясувати, що таке лідер, грунтуючись на думку різних груп аналізуючи і синтезуючи дані вдалося сформувати поняття «лідер».
Ставлення до лідера - це завдання дозволило об'єднати весь колектив за коштами рішення творчої задачі і розігріти змагальний дух шляхом поділу всієї групи на міні-групи.
Уміння лідера складається з двох ігор:
1 Гра «Паровозики»;
2 Гра «Ведучий телепередачі».
Завдання цих ігор в тому, що всі учасники спробували побувати в ролі ведучого і веденого, порівняти відчуття і відчути себе лідером.
Рефлексія дозволяє ще раз повернутися до тих почуттів, що були пережиті, усвідомити їх і закріпити.
Висновок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий